Egy cégvezető véleménye a saját honlapról

A minap egy leendő ügyféllel beszélgettem és közben szóba került, hogy ő személy szerint nem sokra tartja szakmájában azokat a cégeket, amiknek egyáltalán, semmilyen weboldaluk nincs. Sőt, ismer olyan vállalkozást, akinek még egy egyoldalból álló, névjegykártya-szerű honlapja sincs, legfeljebb a Facebookon tesz közzé néha valamit. A múltkor pont erről szólt egy blog bejegyzésem, FB vagy saját honlap témával.

Ezen igencsak meglepődtem, mert azt hittem, hogy manapság egy jó szerelőnek nem kell reklámot csapnia, szinte magától „dőlnek” a megbízók. Megkérdeztem az illetőtől, hogy miért ez a véleménye. Pontokba foglaltam a válaszait.

Professzionalizmus

Szerinte egy szépen kinéző és jól funkcionáló weboldal azt az üzenetet hordozza, hogy a tulajdonosa halad a korral és egy profi céget vezet.
Egy kisebb cég vagy szellemi szabdúszó saját honlapjának nem kell nagyon bonyolultnak lennie. Az a lényeg, hogy jól funkcionáljon és a témával kapcsolatos problémáira ott találjon megoldást a látogató. A weboldallal megalapozhatjuk saját cégünk felé érzett bizalmat.

Kedvező ár

Ezt a szempontot jó volt hallani! Beszélgető partnerem elmondta, hogy megfizethető áron lehet készíttetni saját weblapot, aminek tartalmát újabb költségek nélkül már ő tudja alakítani. Ez sokkal olcsóbb, mint újra nyomtatni a tájékoztató anyagot.
Persze ha időzavarban van, a honlap gondozására mást is megbízhat, például a weboldal készítőjét. Ráadásul a saját weblapon keresztül rengeteg embert tud elérni. A földrajzi távolság nem akadály, persze ezt befolyásolja a cég tevékenységének jellege is.

Ésszerű reklám költség

Ha újságban, szórólapon hirdet a cég, a pénz szabja meg, hogy mennyi információt tartalmazhat a reklám. A TV-s vagy rádiós hirdetésekről nem is beszélve! Azonban a saját weboldal címét és elérhetőségét bármilyen kicsi felületen közzé lehet tenni és a potenciális ügyfél a honlapon már rengeteg információt találhat.

Fax és telefon helyett

A saját weboldal kényelmes a cégnek és az ügyfeleknek is, hiszen minden nap 24 órát dolgozik! Nem beteg, nem megy szabadságra. Persze a cégen sok múlik, mennyire tud gondolkodni a vásárlók, megrendelők fejével és annak megfelelő információval tölti fel a saját honlapját. Ha a weboldal látogatói minden kérdésükre választ találnak, akkor nagyobb az esély, hogy ahhoz a céghez fordulnak.

Úgy érzem beszélgető partnerem nagyon jól összefoglalta a saját weboldal előnyét. (Egyébként időközben az illető megbízóvá lépett elő.) Ön is osztja ezt a nézetet?

Pár szóval szeretném kiegészíteni az előző gondolatokat. Az igazán profi cég saját weboldala saját domain név alatt működik. Ha nálam rendel weboldalt, remek tárhely szolgáltatót és domain regisztrátort is tudok ajánlani.

Facebook
LinkedIn