Saját honlap frissítése

A honlap biztonság körébe tartozik a honlap rendszeres frissítése mégis külön kell kezelni. Ez a munka a sablon, bővítmények és maga a WordPress motor rendszeres frissítését jelenti. Hogyan végezze el ezeket a feladatokat a honlap tulajdonosa, ha ő nem honlapfejlesztő vagy webdesigner?

Miért szükséges a rendszeres honlap frissítés?

Ennek alapvetően három fő oka van:

1.  A sablon, a bővítmények és a WordPress aktuálisan megjelenő új verziója általában valamilyen biztonsági rés bezárását is jelenti. A sablon vagy a bővítmény programozói a visszajelzések alapján szereznek tudomást e hibákról, és rendszerint a lehető legrövidebb időn belül javítják a programot, közzéteszik az új változatot.

2.  A hibákon kívül időnként új funkciók is bekerülnek a sablon vagy bővítmény programjába, amikhez frissítés nélkül nem férne hozzá a honlap tulajdonosa. Ez különösen érinti a fizetős programok használatát, hiszen minek fizetne valamiért, amit aztán nem alkalmaz.

3.  Az előző 2 pontonban leírtak egyben azt is jelentik, hogy az adott program valamilyen szinten változott. Ilyenkor előfordulhat, hogy kompatibilitási probléma lép fel a honlapon működő valamely más bővítménnyel, vagy netán magával a sablonnal kapcsolatban. A programozók ezt a problémát is felismerik és igyekeznek megoldani. Végül is a sablonért vagy bővítményért gyakran fizet a felhasználó, tehát a programozónak anyagi érdeke is az ő programjának jó működése.

Hogyan frissítsem a honlapom?

A honlap tulajdonosnak 3 módja van a weboldal technikai frissítésére. Itt most nem a régi tartalom frissítéséről vagy új tartalom közzétételéről van szó, hanem kifejezetten a sablon, bővítmények és maga a WordPress motor aktualizálásáról.

  1. Manuális frissítés: az admin felületen minden egyes bővítményt, a sablont vagy a WordPresst egyenként frissít a tulajdonos.
  2. Automatikus frissítés: az admin felületen be lehet állítani, hogy az új verzió megjelenésekor az adott sablon, bővítmény magától frissüljön.
  3. Honlap készítőjét bízza meg a honlap tulajdonosa a frissítéssel.

Bármelyik módszert is választja, legelőször készítsen a teljes honlapról biztonsági másolatot. A frissítés során bármi történhet, különösen egy webáruház adatbázisának hibája lehet nagyon fájdalmas a tulajdonos számára.

Könnyen előfordulhat, hogy valamelyik bővítmény nem kompatibilis az adott rendszerrel és emiatt a honlap nem működik. Ez főleg akkor fordul elő, ha esetleg 2 bővítmény ugyanazt a funkciót próbálja kezelni csak eltérő módon. Sokszor az is probléma, hogy valamelyik bővítmény már régebbi és az aktuális WordPress verzióval nem tud együttműködni.

Ha ilyet tapasztal, akkor egyenként kapcsolja ki a bővítményeket és figyelje az oldal működését. Amikor megszűnik a hiba, az akkor kikapcsolt bővítmény a hibás. Ezt a folyamatot célszerű a legutóbb telepített bővítménnyel kezdeni.

A „bűnös” bővítmény törlése majd újra telepítése sokszor megoldja a gondot. Ha nem, akkor jelezni kell a programozó felé a problémát. Végső soron pedig keresni kell egy hasonló funkciójú másik bővítményt.

Mit tegyek a használaton kívüli sablonnal, bővítménnyel?

A válasz egyszerű: törölje. Minden sablon, bővítmény biztonsági és használati probléma forrása lehet. Ezen kívül a tárhelyből is elfoglal valamennyi részt. Következésképpen teljesen felesleges ezeket őrizni.

Ha a fent leírtakat megfogadja, nagy lépést tett a honlap biztonságának megőrzése felé. Bár azt is sajnos el kell fogadni, hogy abszolút garancia nincs, hekkerek rosszindulatú támadásai sajnos bármikor előfordulhatnak.

Facebook
LinkedIn