Hasznos-e a saját weboldal?

A minap egy leendő ügyféllel beszélgettem és közben szóba került, hogy ő személy szerint nem sokra tartja szakmájában azokat a cégeket, amelyeknek egyáltalán, semmilyen webes megjelenésük nincs. Tud olyan vállalkozásról, aminek még egy egyoldalból álló, névjegykártya-szerű honlapja sincs. Megkérdeztem az leendő ügyfelemtől, hogy miért ez a véleménye. Pontokba foglaltam a válaszait.

  • Professzionalizmus: Szerinte egy szépen kinéző és jól funkcionáló weboldal azt az üzenetet hordozza, hogy a tulajdonosa halad a korral és egy profi céget vezet. Egy kisebb cég vagy szellemi szabdúszó saját honlapjának nem kell nagyon bonyolultnak lennie. Az a lényeg, hogy jól funkcionáljon és a témával kapcsolatos problémáira ott találjon megoldást a látogató. A weboldallal megalapozhatjuk saját cégünk felé érzett bizalmat.
  • Kedvező ár: Ezt a szempontot jó volt hallani! Beszélgető partnerem elmondta, hogy megfizethető áron lehet készíttetni saját weblapot, aminek tartalmát újabb költségek nélkül már ő tudja alakítani. Ez sokkal olcsóbb, mint újra nyomtatni a tájékoztató anyagot.
    Persze ha időzavarban van, a honlap gondozására mást is megbízhat, például a weboldal készítőjét. Ráadásul a saját weblapon keresztül rengeteg embert tud elérni. A földrajzi távolság nem akadály, persze ezt befolyásolja a cég tevékenységének jellege
  • Ésszerű reklám költség:Ha újságban, szórólapon hirdet a cég, a pénz szabja meg, hogy mennyi információt tartalmazhat a reklám. A TV-s vagy rádiós hirdetésekről nem is beszélve! Azonban a saját weboldal címét és elérhetőségét bármilyen kicsi felületen közzé lehet tenni és a potenciális ügyfél a honlapon már rengeteg információt találhat.
  • Fax és telefon helyett: A saját weboldal kényelmes a cégnek és az ügyfeleknek is, hiszen minden nap 24 órát dolgozik! Persze a cégen sok múlik, mennyire tud gondolkodni a vásárlók, megrendelők fejével és annak megfelelő információval tölti fel a saját honlapját. Ha a weboldal látogatói minden kérdésükre választ találnak, akkor nagyobb az esély, hogy ahhoz a céghez fordulnak. Időközben a leendő ügyfél megbízóvá lépett elő. Úgy érzem nagyon jól összefoglalta a saját weboldal előnyét. Ön is osztja ezt a nézetet?

A honlapja legyen tényleg az Öné!

Pár gondolattal szeretném kiegészíteni az előző gondolatokat. Az igazán profi cég saját weboldala saját domain név alatt működik. A tulajdonos teljes kontrollal bír a tárhely tartalma felett. A teljesen ingyenes tárhelyeknél ez a biztonság nincs meg. A domain általában egy aldomain, tehát a sajatcegnev.hu helyett a valami.sajatcegnev.hu domain nevet kapja. Az ingyenesség fejében el kell viselnie különböző reklámokat, amik elvonják a látogatói figyelmét. A szolgáltató semmire nem vállal garanciát, egyik napról a másikra eltűnhet, és vele együtt az Ön honlapja is. Megéri ez a rizikó?
Ha nálam rendel weboldalt, remek tárhely szolgáltatót és domain regisztrátort tudok ajánlani. A fenntartási költség napi 30-35 forint! Ez az összeg szinte nulla, a várható nyereséghez képest. Szóval ne hezitáljon, legyen valóban saját honlapja.